null Symposium Self-regulated learning in higher education

OW_Symposium_Self_regulated_learning_head_large.jpg

Symposium Self-regulated learning in higher education

Op 27 juni 2024 vindt bij de Open Universiteit in Heerlen een minisymposium plaats met als onderwerp 'Self-regulated learning in higher education'. Vier sprekers belichten het onderwerp Self-regulated learning (SRL), elk vanuit een ander perspectief.

Vier sprekers/perspectieven

De sprekers zijn:

  • dr. Joyce Neroni (Open Universiteit): SRL in problem-driven learning: what works and for whom?
  • Samantha Vos, MSc ( Open Universiteit): Distance learners are social too: investigating the relationship between self-regulated learning, basic needs, motivation, and student mental well-being
  • dr. Marloes Broeren (Erasmus Universiteit Rotterdam/Avans Hogeschool): Exploring student motivation for effective cognitive learning strategy use during self-study in higher education
  • dr. Felicitas Biwer (Universiteit Maastricht): How to support students' self-regulated learning skills in higher education?

Na afloop vindt een discussie plaats onder leiding van prof. dr. Anique de Bruin (Universiteit Maastricht).

Het symposium maakt deel uit van het project 'The effectiveness of student-centered educational methods for self-regulated learning: What works and for whom?' van de Open Universiteit en De Erasmus Universiteit Rotterdam. Dit project maakt deel uit van de NRO Overzichtsstudies voor het hoger onderwijs.

Praktisch

Het symposium vindt plaats op donderdag 27 juni van 14.30 - 17.00 uur in Pretoria zaal 3/4 bij de Open Universiteit in Heerlen. Aansluitend is een borrel. De voertaal is Engels. Deelname is gratis, maar aanmelden (vóór 20 juni is noodzakelijk).

Kijk voor meer informatie en aanmelden op de webpagina van het symposium.