ALG_Afgestudeerden_OW_14259_head_large.jpg
Onderwijswetenschappen
 

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M.C.W. van de Braak MSc, Heerde
Afstudeeropdracht: Samen aan de slag. Onderzoek naar de ontwikkeling van de grondhouding voor educatief partnerschap in het basisonderwijs.

dhr. S.A. Desmadryl MSc, Oostende, België
Afstudeeropdracht: Het Stimuleren van Creatief Vermogen via Doeltreffende Generieke Prompts, ter Bevordering en Ondersteuning van Reflectie bij Lerenden uit de Derde Graad van het Vlaams Beroepsgericht Onderwijs.

mw. A. Docter MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Het Ontwikkelen van een Decision Game met Gebruik van een Template Gebaseerd op Serious Game Design Patterns.

dhr. A.J. Dorst MSc, Nieuwerkerk aan den IJssel
Afstudeeropdracht: All on board! De opvattingen van schoolbestuurders ten aanzien van innovatief leerkrachtgedrag en hun rol ten aanzien van dit gedrag.

mw. M.A. Drexhage MSc, Bussum *
Afstudeeropdracht: App4Talent! Leren zelfreguleren met (p)reflectieprompts in school en beroepspraktijk. Een onderzoek naar het effect van (p)reflectieprompts in school en beroepspraktijk op de ontwikkeling van zelfregulatievaardigheden van mbo studenten.

mw. L.C.P. de Koning MSc, Son en Breugel
Afstudeeropdracht: Seductive details in leervideo’s: een studie naar de invloed van de achtergrond op taakverwerkingstijd en leerprestaties.

dhr. R.L. Masselink MSc, Doetinchem
Afstudeeropdracht: Het Coherentieprincipe bij een op Computer gebaseerde toetsomgeving: Modererend Effect van Werkgeheugen op Toetsresultaten en Cognitieve Belasting.

mw. C.S. Nieuwenburg MSc, Druten
Afstudeeropdracht: Welbevinden adolescenten in de onderwijscontext. Een onderzoek naar het verband tussen de psychologische basisbehoeften en het welbevinden van adolescenten in de onderwijscontext en de verschillen in geslacht, leeftijd en zelfeffectiviteit.

dhr. R.G.J. van Rumund MSc, Breda
Afstudeeropdracht: Het Leereffect van Feedback binnen de Serious Game MeTriek voor het Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs.

mw. A. Tarrahi MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Afstandsonderwijs: Verpleegkunde studenten motiveren op afstand.

mw. R. van de Ven-Sour MSc, Zeeland
Afstudeeropdracht: Het effect van een orthografische woordleerconditie op de woordleerprestaties in het Engels van brugklasleerlingen uit het regulier onderwijs en van brugklasleerlingen met een taalontwikkelingsstoornis.

dhr. D.R. Witten MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Using the Integrative Model of Behaviour Prediction to Elicit Factors Predicting Intention among Secondary Teachers to Use Chromebooks Pedagogically in their Classroom Practice.

mw. D.D.F. van Zwam MSc, Arnhem
Afstudeeropdracht: De invloed van functionele elementen binnen de grafische gebruikersinterface van een online leeromgeving op de intrinsieke motivatie van volwassen studenten bij online leren.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. I. van Aalst MSc, Enschede
Afstudeeropdracht: Het effect van prequestions in het basisonderwijs

dhr. B.B. van Bergen Bravenboer MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Innovatief Werkgedrag bij Docenten in het Primair en Voortgezet Onderwijs: de Relatie met Teamleren en Self-efficacy

dhr. D. Dekker MSc, Franeker
Afstudeeropdracht: Effecten van autonomie-ondersteunende docentinterventies op de regulatie van leerlingmotivatie in het voortgezet onderwijs: Een systematische review

dhr. H. Van Genechten MSc, Noorderwijk, België
Afstudeeropdracht: Samenhang tussen motivatie en zelfreflectie bij de vakken Nederlands, Natuurwetenschappen en Wiskunde

mw. A. Gherghíceanu MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Authentic background in educational videos: attraction or distraction. The effect of an authentic video background on cognitive load and situational interest

mw. M. de Groot MSc, Ulestraten
Afstudeeropdracht: ‘Het andere perspectief: hoe denken leden van docentontwikkelteams in het hbo over teamwerk, teamtaak en leiderschap?

mw. A.A. Hakkers MSc, Berlicum
Afstudeeropdracht: Het identificeren en interpreteren van belangrijke klassenmanagementsituaties door beginnende en ervaren leraren in het mbo tijdens hun online lessen

mw. L.C.R. Jegerings MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: De mediërende rol van de psychologische basisbehoeften in de relatie tussen werkdruk en intrinsieke motivatie voor online professionalisering van leerkrachten basisonderwijs

mw. S.H.C. Keetels MSc, Sint-Michielsgestel
Afstudeeropdracht: Implementatie van Duurzaam Beoordelen. Een GCM Studie voor Praktijk- en Theorie-Geïnformeerde Ontwerpprincipes voor het Middelbare Beroepsonderwijs.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. S.J. Aarninkhof-Rijkenberg MSc, Wageningen
Afstudeeropdracht: Integratiegericht coachen in het mbo Kwalitatief onderzoek naar interventies en cognities van docenten bij integratiegericht coachen.

mw. R.E. Chocolaad MSc, Amsterdam*
Afstudeeropdracht: Learning analytics als instrument voor vroege detectie van eerstejaars risicostudenten door docenten: een haalbaarheidsstudie.

mw. M. Compaijen-den Hengst MSc, Deventer
Afstudeeropdracht: Kwalitatief goede mentoring. Een group concept mapping studie naar opvattingen van mentoren en mentees over kwalitatief goede mentoring in het middelbaar beroepsonderwijs.

mw. M.C. Gorter MSc, Hippolytushoef
Afstudeeropdracht: Een Onderzoek naar het Effect van een Pedagogisch Agent op Doelgerichte Motivatie, Emotie en Leren voor leerlingen op Nederlandse Basisscholen.

mw. M.L. Hofstede MSc, Werkendam
Afstudeeropdracht: Inventarisatie en begrijpen van het gebruik van Feedback door Leerkrachten en de Context waarin dit Plaatsvindt bij het Werken met E-portfolio’s in het Basisonderwijs.

dhr. A.E. Kamp MSc, Arnhem
Afstudeeropdracht: Evaluatie Van Het Effect Van Gefaseerde Ondersteuning in Script Gestuurde Discussies Binnen Studenten Groepen Binnen Het Hoger Beroepsonderwijs.

mw. J.C.F. Kerkhoffs MSc, Breda
Afstudeeropdracht: Het Effect van Peer Tutoring op het toepassen van Leerstrategieën en Persoonlijkheidskenmerken van Mbo-studenten en de Invloed van Opleiding en Geslacht.

dhr. N. de Koning MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: Zou het Combineren van Growth Mindset en Taakcomplexiteit Invloed Kunnen Hebben op Motivatie, Cognitieve Lading en Prestaties?

mw. M.B. van der Laan MSc, Roelofarendsveen
Afstudeeropdracht: Ontwerpprincipes voor waardevol en authentiek onderwijskundig ontwerponderwijs. Een onderzoek naar het perspectief van de professionele ontwerper en de student.

dhr. D.C. Nevels MSc, Goirle
Afstudeeropdracht: Verkenning van de relatie tussen desire for learning en totaal aantal voorkeuren in out-of-class activities in flipped classroom courses.

mw. S.I. Oosterhoff MSc, Usquert *
Afstudeeropdracht: Onderwijs Ontwerpen in de Praktijk. Een kwalitatief onderzoek naar het ontwerpen van onderwijs door onderwijskundig ontwerpers in het hoger beroepsonderwijs.

mw. M.F. Pietersma-Venema MSc, Leusden
Afstudeeropdracht: Hoe percipiëren studenten de doelgerichtheid van docenten tijdens loopbaangesprekken? Een vragenlijstonderzoek in het middelbaar beroepsonderwijs.

dhr. H.M.A. de Rijk MSc, 's-Hertogenbosch*
Afstudeeropdracht: Zelfregulerend Leren door Formatief Toetsen: Een praktijkonderzoek naar het gebruik van rubrics door mbo-niveau4 studenten.

mw. M. Veringa MSc, Almere
Afstudeeropdracht: Massive Open Online Courses voor Professionalisering van Docenten in het Voortgezet Onderwijs. Een mixed methods-onderzoek naar de voorkeuren van docenten in het voortgezet onderwijs.

mw. H.E. Versprille MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Het Effect van een Growth Mindset Interventie op Motivatie en Leren in het Hoger Beroepsonderwijs.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. L.M. ten Den MSc, Diepenveen
Afstudeeropdracht: Gebruiks- en Ervaringsinformatie van Studenten Benutten voor de Verbetering van Online Leeractiviteiten: Een Dashboard Gebaseerd op Docentwensen

mw. N. Kee-van Huissteden MSc, Krommenie
Afstudeeropdracht: Voorspellers van Studiesucces: Een Studie naar Talent, Elite en KNVB-Sporters met een Duale carrière in het Hoger Onderwijs in Nederland

dhr. P.P.M.J.A. van Laarhoven MSc, Zutphen
Afstudeeropdracht: Exploring the Requirements of an Open Badges Supported Procedure for the Recognition and Accreditation of Prior Learning in Flexible Education

mw. E. van Noot MSc, Deventer
Afstudeeropdracht: Sensorische Prikkelverwerking en Executieve Functies. Een onderzoek naar verschillen in werkgeheugen, planning, regulatie en inhibitie tussen de prikkelverwerkingsprofiel-categorieën bij basisschoolleerlingen

mw. M.D. den Otter-van Delden MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: Compacten van het Lesaanbod voor (Hoog)begaafde Leerlingen in het Primair Onderwijs

dhr. L.M. Tiehatten MSc, Enschede
Afstudeeropdracht: Leernetwerken voor Pabostudenten. De samenhang tussen sociale configuratie en individuele waardecreatie

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. D.S. Berger-Blick MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Netwerkleren voor Pabostudenten: De Samenhang tussen de Sociale Configuratie en Facilitering.

mw. N. Bossier MSc, Oostkamp, België
Afstudeeropdracht: Hoe Ervaren Studenten in de Opleiding Pedagogisch Medewerker en Onderwijsassistent Studieloopbaangesprekken?

mw. M.B.H. Budé MSc, Brunssum
Afstudeeropdracht: Een Serious Game voor de Verwerving van de Productieve Taalvaardigheden voor Engels in een Authentieke en Sociale Leeromgeving.

mw. Y. Damstra MSc, Eelderwolde
Afstudeeropdracht: De Impact van Rubrics op de Intrinsieke Motivatie van Leerlingen uit het Voortgezet onderwijs.

dhr. W.W.T. Donckers MSc, Geel, België
Afstudeeropdracht: Een Eye-Tracking Analyse van Zoekgedrag en Prestatie bij Eenvoudige en Complexe Internet-Zoekopdrachten op Smartphones en Laptops.

mw. A.L. Fix MSc, IJsselmuiden
Afstudeeropdracht: “Zet maar op de app”. Sociale emotionele Interactie in een Professionele Leergemeenschap met behulp van Sociale Media.

dhr. J.M. de Geus MSc, Duiven
Afstudeeropdracht: Maken Basisschoolleerlingen uit Groep 7 en 8. Gebruik van Effectieve Studeerstrategieën. wanneer Zij Zelf Leren?

mw. S. Hassane MSc, Leiden
Afstudeeropdracht: Het Effect van Ondersteunende Vragen op Sociaal Gedeelde Metacognitieve Regulatie Tijdens Synchrone Virtuele en Fysieke Samenwerking.

mw. F.H.A. Ophuis-Cox MSc, Eindhoven *
Afstudeeropdracht: Een Vergelijking van de Executieve Functies tussen 9 tot 13-jarige Jongens en Meisjes in het Jenaplanonderwijs en het Standaard Basisonderwijs.

mw. J. Rikmanspoel MSc, Uden
Afstudeeropdracht: Een Brug om het Heuvellandschap te Interpreteren. De invloed van twee verschillende typen analogieën op een landschapsanalyse van eerstejaars hbo studenten.

mw. V.J. Ruijs MSc, Teteringen
Afstudeeropdracht: Het verband tussen habitueel beweeggedrag en mentaal welbevinden bij MBO leerlingen

mw. M. Speelman-Klop MSc, Zwijndrecht *
Afstudeeropdracht: Het versterken van de netwerkintentionaliteit van nieuwe lerarenopleiders. Hoe netwerk- en waardebewustzijn gerelateerd zijn aan de netwerkintentionaliteit van nieuwe lerarenopleiders.

mw. P.M.C. Szczerba MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Invloed van Formatieve Oefentoets op Hogere Ordekennis Eindtoets.

mw. R. Toorn MSc, Hattem
Afstudeeropdracht: Het effect van semantische en orthografische aanbiedingsmodi op Engelse woordleerprestaties bij leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs.

mw. K. Verburg-Hibbel MSc, Almere
Afstudeeropdracht: Het Effect van Samenwerkend Schrijven op Tekstkwaliteit en Schrijfmotivatie in de Onderbouw Voortgezet Onderwijs.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. K.M. van Bastelaere MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: De Bijdrage van de iSelf-aanpak aan Zelfgestuurd Leren van Leerlingen in het Basisonderwijs

mw.  S. Cuman MSc,  Bergen op Zoom
Afstudeeropdracht: Bruikbaarheid van de Differentiatievaardigheden van Basisschoolleerkrachten door MBO-docenten bij het Vak Rekenen

mw.  A.V. Huijberts MSc,  Hulshorst
Afstudeeropdracht: Begeleiding tijdens Praktijklessen in het Middelbaar Beroepsonderwijs

mw.  M. Jongebloed MSc,  Soest
Afstudeeropdracht: Opvattingen van Docenten Rondom het Gebruik van Feedbackmodaliteiten tijdens Afstudeerbegeleiding in het Hbo

mw.  G.C. van Manen MSc,  Tiel
Afstudeeropdracht: De Benodigde Hoofdonderdelen voor het Realiseren van het Ontwerp en de Implementatie van Inhoud binnen Small Private Online Courses (SPOCs)

mw.  D. van Mourik MSc,  Rijswijk
Afstudeeropdracht: De effecten van scaffolding en feedback aangepast aan de karakteristieken van de lerende op de leervoortgang en leerprestatie ten behoeve van gepersonaliseerd leren

mw.  H.M. Schipper MSc,  Zwartebroek
Afstudeeropdracht: Leernetwerken voor Pabostudenten. De Relatie tussen Sociale Configuratie en Motivatie

mw.  W.G.M. Uelderink-Kalter MSc,  IJsselmuiden
Afstudeeropdracht: Het Effect van Formatief Toetsen op 21e-eeuwse Vaardigheden in het MBO. Het duiden van effecten middels studentpercepties op het formatief docent handelen