ALG_Afgestudeerden_OW_14259_head_large.jpg

Afgestudeerden Onderwijswetenschappen

 

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. A.J. Bartels MSc, Vleuten
Afstudeeropdracht: Onderzoek naar de Benodigdheden voor het Succesvol Implementeren van het Innovatieve Onderwijsconcept CloudClass, Bestaande uit 3D Technieken, Augmented Reality en Virtual Reality.

dhr. F. Blaauwbroek MSc, Leeuwarden
Afstudeeropdracht: Een Studie naar de Praktijkkennis van Docenten die Studenten van de Tweedegraads Lerarenopleidingen uit het Sociale Domein Begeleiden bij Co-creëren.

mw. I.J. Dewaele MSc, Kortrijk, België
Afstudeeropdracht: Relatie tussen Gender, Pre-interesse en Voorkennis op Post-interesse als Retentiefactor bij Deelnemers van MOOC, Programmeren met Python.

dhr. J.J.A. Huls MSc, Arnhem
Afstudeeropdracht: Auditief Ondersteund Lezen ter Bevordering van Leesbegrip op de Basisschool. Speelt Leesvloeiendheid een Rol?

dhr. S.S. Kroon MSc, Genemuiden
Afstudeeropdracht: Het effect van aanbiedmodaliteit op woordleerprestaties en de voorspellende waarde van de componenten van het werkgeheugen op woordleerprestaties bij verschillende aanbiedmodaliteiten.

mw. K. van Ooi MSc, Bodegraven
Afstudeeropdracht: Leereffect van Twee 360°-Beeldsystemen (VR, PC) Vergeleken bij Kennisverwerving Door Basisschoolleerlingen in het Geschiedenisonderwijs.

mw. M. Peters MSc, Maastricht
Afstudeeropdracht: Motivatieprofielen van Basisschoolleerlingen en Hun Visie op Hun Ideale School.

mw. A. Woldring MSc, Peize
Afstudeeropdracht: Creativiteitsbevordering in het Studio-Onderwijs. Een Kwalitatief Onderzoek Naar de Praktijkkennis van Docenten.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. P.J.G. Beek MSc, Landgraaf
Afstudeeropdracht: Het effect van keuzevrijheid bij het soort toetsvorm op de leerprestatie en motivatie van vmbo leerlingen die het vak economie volgen.

mw. L.G.J. Borgert-Jutten MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: De relatie tussen motivatie, eigen leerproces, omgevingsfactoren en de voorkeur van professionaliseringsvorm voor medewerkers in het mbo.

mw. L. Bosgoed MSc, Weert
Afstudeeropdracht: Het Effect van Unplugged Programmeren en Visueel Programmeren met Beeldschermoutput op Computational Thinking van 5- tot en met 7-jarige Kinderen.

mw. V.M.A. Costa MSc, Waarloos, België
Afstudeeropdracht: De Relatie tussen Proactieve Feedbacksocialisatiegedragingen ‘Positieve houding’, ‘Relaties met docenten’, ‘Feedback Engagement’ en de Fit tussen Student en Universiteit ten aanzien van Feedback.

mw. A.I. Dannijs MSc, Maassluis
Afstudeeropdracht: Slimmer Zoeken Met Smartphones? Verschillen in Evaluatie van Websites door Havo-/vwo-leerlingen voor het Oplossen van Informatieproblemen op Computers en Smartphones.

mw. M.C. Goedkoop MSc, Lelystad
Afstudeeropdracht: Het coachen van situatiebewustzijn bij beginnende docenten met behulp van de Ear Coach app.

dhr. M.E. Heijer MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Een Uitdagende Gymles? Het Acute Effect van een Eenmalig Complex Cognitief Uitdagende Gymles op de Mate van Aandacht en Concentratie.

dhr. S. Kariem MSc, ‘s-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Kwalitatief digitale toetsing met online proctoring. Is het middelbaar beroepsonderwijs er klaar voor?

mw. A. Koster-Bos MSc, Kampen
Afstudeeropdracht: "Een Interventie in Zelfregulatie; Ontworpen in Samenwerking met Leerlingen Waarvan de Schoolprestaties Niet Overeenkomen met het Schooladvies"

mw. N.M. Koster-Lorkeers MSc, Dalfsen
Afstudeeropdracht: De Effecten van Persoonlijkheidskenmerken op Creativiteit in een Groep. Een onderzoek onder 9 tot 12-jarigen in het basisonderwijs naar de effecten van persoonlijkheidskenmerken op de mate van creativiteit in het proces en eindproduct van samenwerken in een groep.

mw. L. Kroes-Zwama MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Onderzoek naar Relaties tussen (Hoog)begaafdheid, Sensorische Prikkelverwerking en Executieve Functies.

dhr. A.T.W. Kuik MSc, Oostburg
Afstudeeropdracht: Verwachtingen van mbo’ers over online examinering en proctoring in relatie met kwaliteit van examenorganisatie en de invloed hierop van studentkenmerken.

mw. F. Özdemir MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: De rollen van de docent binnen het onderwijsconcept Design-Based Education.

dhr. J.T. Schellevis MSc, Sommelsdijk
Afstudeeropdracht: De Toepassing van Gespreid Leren, Afwisseling van Oefentypes en Zelfverklarend Leren in Nederlandse Rekenmethodes voor de Basisschool.

dhr. F. Stroeks MSc, Heerlen
Afstudeeropdracht: De Invloed van Visualisaties via Virtual Reality in het Reken-Wiskunde Onderwijs.

dhr. V.J. Vanrusselt MSc, Hasselt, België
Afstudeeropdracht: Het verbeteren van feedbackgeletterdheid rond soft skills door het gebruiken van een Interactive Cover Sheet in een Vocational Education & Training Program.

dhr. P.P. van der Ven MSc, Dordrecht
Afstudeeropdracht: Proceswerkblad, Modeltekst en Procesblad-Plus: Ondersteuning bij het Schrijven van een Natuurkundig Verslag.

mw. R. de Wit MSc, Bergen op Zoom
Afstudeeropdracht: Een Virtual Reality Schermspel Voor het Trainen van Gespreksvaardigheden: Een Onderwijskundig Ontwerponderzoek.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. S.M. Degen MSc, Zevenaar
Afstudeeropdracht: Effectieve Didactische Strategieën Binnen Rekenmethodes Voor het Basisonderwijs.

mw. R.E. Derksen MSc, Dieren
Afstudeeropdracht: Concepties over Feedback als Voorspellende Waarde voor Feedback in de Praktijk van Programmatisch Toetsen in het Hoger Onderwijs.

mw. A.K. Garcet MSc, Halle, België
Afstudeeropdracht: Een Ethisch Raamwerk voor AI in het Inclusief Basisonderwijs.

dhr. P. Guldemont MSc, Liedekerke, België
Afstudeeropdracht: Het effect van distributed practice op procedurele kennis bij leerlingen uit het vijfde leerjaar basisonderwijs.

mw. L.A.J. Keulen MSc, Kerkrade
Afstudeeropdracht: Het Schijnbare Effect van Autonomie, Competentie en Verbondenheid op de Intrinsieke Motivatie van MBO Studenten tijdens het Project-gestuurd Onderwijs.

dhr. M. 't Lam MSc, Genemuiden
Afstudeeropdracht: Can Additional Use of Video Testimonials in Secondary Education Augment the Refutation Effect?

mw. S. El Marini MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Factoren die bijdragen aan een hogere werktevredenheid van docenten.

mw. J.A. Patiwael MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Concepties Over Toetsen als Voorspellende Waarde Voor de Mate van Implementatie van Programmatisch Toetsen in het Hoger Onderwijs.

mw. S.P. Simons MSc, Bergen Op Zoom
Afstudeeropdracht: Motivatielek bij VMBO Leerlingen: Een Onderzoek Naar Dalende Motivatie onder VMBO Leerlingen Vanuit Zelfdeterminatietheorie Perspectief.

dhr. K.A. Telkamp MSc, Woerden
Afstudeeropdracht: De Impact van een Interventie op de Relevantie Waarde (‘Utility Value’) op het Leren en de Motivatie van Leerlingen in het MBO.

mw. M.M.W.T. Tiedink MSc, Didam
Afstudeeropdracht: Implementatie van Effectieve Didactiek in Methodes: Het Perspectief van Methode- Ontwikkelaars.

mw. V.M.F. Van Luppen MSc, Ranst, België
Afstudeeropdracht: De Mate van Implementatiegetrouwheid van ‘Teacher Professional Development’- Interventies en de Gevonden Interventie-Effecten op de Leerlingprestaties: Eerste Deel.

dhr. P. Windelen MSc, Boom, België
Afstudeeropdracht: Ondersteunen van expertiseontwikkeling bij startende leraren in het Vlaams lager onderwijs via aanvangsbegeleiding.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. A.T.P. van Bergen MSc, Veenendaal
Afstudeeropdracht: Hebben Ondersteunende Handgebaren een Positief Effect op Leerresultaten bij Leerlingen met Specifieke Onderwijsbehoeften? Een Experimentele Studie.

mw. G. Blanket MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Professionele Ontwikkeling van Pabostudenten in Professionele Lerarengroepen: De Relatie tussen Sociaal-Cognitieve Interactievaardigheden en Sociale Configuratie.

mw. L.S. Gill MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Thuiszitters:Een Case Study naar Werkzame Factoren en Knelpunten in de door iHUB Ontwikkelde Methodiek van Team Thuiszitters.

dhr. F.H.G.M. van Lier MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Hoe Beïnvloedt een Groeimindset Samen met Retrieval Practice de Cognitieve Belasting en de Leerprestaties?

mw. A. Luijendijk MSc, Lent
Afstudeeropdracht: Hoe Goed kan ik Samenwerken? Ontwerpgericht Onderzoek naar een Rubric voor de Beoordeling van Samenwerkingsvaardigheden in het Basisonderwijs.

mw. M.E.C.M. Peeters MSc, Roermond
Afstudeeropdracht: Associatie Tussen Voeding, Slaap en Beweging en Leerresultaten bij Kinderen.

mw. D.I.M. Swinkels-Veldt MSc, 's-Hertogenbosch *
Afstudeeropdracht: Waardecreatie en Multilevel Boundary Crossing binnen PLG’en.

dhr. B.N. Vandevelde MSc, Zingem, België
Afstudeeropdracht: Langetermijneffecten van Instructievideo’s op Kennisbehoud: Een Meta-Analyse.

dhr. T.A.R. van Wessel MSc, Schinveld
Afstudeeropdracht: Naar effectief ervaringsleren in het hoger onderwijs. Een onderzoek naar de ervaringen van studenten in het hoger onderwijs met authenticiteit, reflectie en samenwerken in het aangeboden onderwijsprogramma.

mw. H. Westhovens MSc, Hasselt, België
Afstudeeropdracht: Emotieregulatiestrategieën van Prestatiegerichte Emoties en het Effect op de Cognitieve Vaardigheden voor Leerprestaties in het Online Hoger Onderwijs.

mw. M.I. Zouteriks MSc, Grave
Afstudeeropdracht: Het effect van Seductive Details, Contextuele Informatie en Functionele Informatie op de Toetsuitkomsten van de Digitale Adaptieve Centrale Eindtoets.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M.D. Alkema MSc, Voorschoten
Afstudeeropdracht: Bridging the gap between theory and practice in accountancy education in the Netherlands through Experiential Learning.

mw. J.H.M. Beks MSc, Prinsenbeek
Afstudeeropdracht: Wat weten HBO Studenten Over Revisie en hoe Reviseren ze hun Thesis? Een Group Concept Mapping Studie.

dhr. P.S. de Boer MSc, Groningen
Afstudeeropdracht: De Invloed van Sociale Cues en Symbolische Cues op Aandachtssturing, Gevoel van Verbondenheid met de Instructeur en Leeruitkomsten.

mw. S. Hassani MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: De Perceptie van Docenten en Studenten Over de Mate Waarin Behoefte-Ondersteunend Onderwijs Aangeboden Wordt in het Middelbaar Beroepsonderwijs.

dhr. C.P. Joustra MSc, Smilde *
Afstudeeropdracht: Balanceren Tussen Structuur- en Autonomieondersteuning om Zelfregulerend Leren te Bevorderen.

dhr. R.M. van Kammen MSc, Norg
Afstudeeropdracht: Wat is het Effect van Docentondersteuning en Self-Efficacy bij het Streven naar Self-Concordant Goals in het Voortgezet Onderwijs.

mw. R. Kikkert MSc, Meppel
Afstudeeropdracht: Het Effect van een op PA-Gebaseerde Leefstijlinterventie op het Beweeggedrag, het Welbevinden en de Motivatie voor Leren van Mbo-studenten.

dhr. S.R. Plender MSc, Kampen
Afstudeeropdracht: Innovatief Gedrag van Docenten in het Voortgezet Onderwijs en de Rol van Transformatief Leiderschap en de Psychologische Basisbehoeften.

mw. A. Schröer-Kirakosian MSc, Tilburg
Afstudeeropdracht: Prestatiegerichte emoties, emotieregulatie-strategieën en de relatie met executieve vaardigheden voor leerprestaties bij bachelorstudenten in het hoger beroepsonderwijs.

mw. K.A. Smit-Werkman MSc, Apeldoorn
Afstudeeropdracht: Beoordeling van Productieve Taalvaardigheden in Geïntegreerde Taaltaken.

mw. M.F.J. Stappers-van den Eijnden MSc, Meijel
Afstudeeropdracht: Individuele en collectieve waarde creëren, door verbondenheid en diversiteit.

dhr. M.M. Vansteenkiste MSc, Oostende, België
Afstudeeropdracht: Het Effect van Visuele Programmeeromgevingen op de Ontwikkeling van Computational Thinking Skills en het Zelfregulerend Vermogen bij Bovenbouwleerlingen in het Basisonderwijs.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. N.W. van Beek MSc, Arnhem
Afstudeeropdracht: De Ontwikkeling van Begrijpend Leesvaardigheden in het Democratisch Onderwijs en de invloed van Intrinsieke Leesmotivatie.

mw. M. Bliekendaal MSc, Delft
Afstudeeropdracht: Gebaren in Beeld: een Bayesiaanse Meta-Analyse van de Effecten van Handgebaren van Docenten in Instructievideo’s op Retentie bij Studenten in het Hoger Onderwijs.

mw. J. de Boer MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Ik sta er nog! Bijdrage van Coaching met Video en Bug-in-Ear Technologie op de Klassenmanagement Vaardigheden van Beginnende Leraren: een Vergelijking.

mw. I.M.T. Hameryck MSc, Brakel, België
Afstudeeropdracht: De Samenhang tussen Sensorische Prikkelverwerking, Executieve Functies en Gedragsproblemen in het Vlaams Secundair Onderwijs.

mw. M. van der Lek MSc, Tiel
Afstudeeropdracht: De relatie tussen leiderschap en innovatief gedrag in twee docententeams.

mw. R. Lischer MSc, Hoofddorp
Afstudeeropdracht: Het Effect van Verschillende, Geïntegreerde Instructeursgroottes in Instructievideo’s op de Leerresultaten, Sociale Betrokkenheid en de Visuele Aandacht van Leerlingen in het Secundaire en Hoger Onderwijs.

dhr. M.M.T. van Melis MSc, Gilze
Afstudeeropdracht: Taaltechnologie voor het Analyseren van Samenvattingen ten Behoeve van het Genereren van een Voor-beoordeling. Een onderzoek naar het gebruik van taaltechnologie om te komen tot een objectieve beoordeling van teksten van leerlingen in het ontwikkelingsgericht onderwijs.

mw. G.C. Roessink MSc, Kampen
Afstudeeropdracht: Het Effect van Motivatie op Begrijpend Lezen bij Leerlingen uit de Bovenbouw van de Basisschool.

mw. B.D. Roorda MSc, Assen *
Afstudeeropdracht: Motivatie van Honoursstudenten in het Hoger Onderwijs.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.