ALG_Afgestudeerden_OW_14259_head_large.jpg
Afgestudeerden Onderwijswetenschappen
 

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M.J. van Gameren MSc, Houten *
Afstudeeropdracht: Persoonlijke Vuistregels van Docenten Tijdens het Ontwerpen van Design Based Education Ateliers.

mw. A. Hartmann-Gerkes MSc, Erica
Afstudeeropdracht: Concepties van docenten over toetsen en specifiek over programmatisch toetsen.

mw. G.A.M.B. van der Hel-van Munster MSc, Hardinxveld-Giessendam
Afstudeeropdracht: Een Casestudie Naar de Integratie van Kritisch Denken in Gepersonaliseerd Taalonderwijs op de Basisschool.

mw. S.L.A. Hensen MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Practoraten, van nieuw fenomeen naar kennisbenutting in het algemeen?

dhr. A. Leune MSc, Apeldoorn
Afstudeeropdracht: Beats-Gebaren van de Docent in Kennisclips bij Woordenschatverwering in een Vreemde Taal.

dhr. J.J.A. van Lokven MSc, Zeeland
Afstudeeropdracht: Het effect van training over effectieve leerstrategieën op de kennis, het geloof, de planning en het gebruik van effectieve leerstrategieën in het eerste jaar van het mbo.

mw. J.M. Neijnens-Aarts MSc, Weert
Afstudeeropdracht: De ontwikkeling van professionele identiteit van leraren in betekenisvolle situaties in de werkcontext.

mw. I.C. Palte-Jaspers MSc, 's-Hertogenbosch
Afstudeeropdracht: Effectieve Instructievideo als Alternatief voor de Directe Instructie: Het Langetermijneffect op Leerresultaten.

mw. N.B.C. Schreibers MSc, Doetinchem
Afstudeeropdracht: Een Onderwijskundig Ontwerponderzoek naar de Toepassing van de SRSD-Schrijfstrategie in het MBO onderwijs.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. H. Alblas MSc, Heemstede
Afstudeeropdracht: Het Effect van het Genereren van Kernwoorden en de Modererende Rol van Motivatie op Metabegrip Accuratesse bij Leesvaardigheid.

mw. N. de Beer MSc, Apeldoorn
Afstudeeropdracht: Feedback Geletterdheid van Studenten en Docenten bij Programmatisch Toetsen.

mw. S.J.J. Biltereyst MSc, Lennik, België
Afstudeeropdracht: Invloed van Aanwezigheid en Grootte van de Instructeur op Cognitieve Belasting in Educatieve Video’s.

mw. S. Coertjens MSc, Gent, België
Afstudeeropdracht: Evolutionaire Benaderingen en Groeimindset Gebruiken om Motivatie te Verhogen en Cognitieve Belasting te Verlagen bij Schools Leren.

mw. D.D. Guiaux MSc, Boortmeerbeek, België
Afstudeeropdracht: Effect van één jaar krilloliesuppletie op schoolprestaties bij adolescenten.

mw. S.G. Hendriks MSc, Vleuten
Afstudeeropdracht: Masterthesis Klantbelofte in het Middelbaar Beroeps Onderwijs MBO Amersfoort case.

mw. R.M. Hoekstra-de Vries MSc, Landsmeer
Afstudeeropdracht: De ontwikkeling van digitale vaardigheden bij leerkrachten in het basisonderwijs.

mw. H.M.E. van Laerhoven-Kommers MSc, Bergen op Zoom
Afstudeeropdracht: Het effect van digitale formatieve feedback op het leerresultaat in het voortgezet onderwijs in Nederland en de mediërende rol van motivatie.

mw. L.A. Olde Hengel-Eisenga MSc, Breda
Afstudeeropdracht: Niet Hard Leren, Maar Slim Leren. Het Effect van een Leerstrategie-Training op het Gebruik van Effectieve Leerstrategieën bij Leerlingen op de Basisschool.

mw. A. Sambeth MSc, Amstenrade *
Afstudeeropdracht: Effectief gebruik van studie strategieën door studenten: Het docent perspectief.

mw. L. Sciarone MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Het Effect van de Tool Feedbackcultuur op de Feedbackoriëntatie van Docenten in het Hoger Beroepsonderwijs.

mw. C.M. Vankan MSc, Badhoevedorp
Afstudeeropdracht: Intercultureel Motivationeel Leerkrachtengedrag op een Basisschool met Leerachterstanden.

dhr. A.J. Visser MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Kwaliteitsindicatoren Voor Rapportage van Learning Analytics aan Ouders.

mw. H. Visser MSc, Nijmegen
Afstudeeropdracht: Het Inzetten van de Leesstrategieën Structuurherkenning, Verklaringen Genereren en Kennis Integreren als Luister- en Kijkstrategieën bij Instructievideo’s.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M. Bosma MSc, Oudega
Afstudeeropdracht: Een Rolontwerp voor Docenten in Flexibele, Integratieve Leeromgevingen op de Grens van School en Werk in het MBO: Een Meervoudige Case Study bij ROC Friese Poort.

mw. M. de Bruin-Scherpenzeel MSc, Hoogblokland
Afstudeeropdracht: Het effect van de Tangle en Geluiddempende Hoofdtelefoon op het Gebied van Aandacht en Werkgeheugen en de Gevolgen Voor de Leerprestaties.

dhr. N. Eikelenboom MSc, Amerongen
Afstudeeropdracht: Primary educators and digital competences in the 21st century. Needed competences of primary educators to effectively apply blended learning in their daily practice.

mw. M.H. van de Groep-Meijer MSc, Houten
Afstudeeropdracht: Dat Kan Ik Wel! Het Effect van Motivatie en Leeftijd op Zelfbeoordeling over Vertrouwen bij Jonge Kinderen.

mw. E. de Groote MSc, Vijfhuizen
Afstudeeropdracht: De associatie tussen leefstijl en executief functioneren bij basisschoolleerlingen.

mw. I. van Hoecke MSc, Beervelde, België
Afstudeeropdracht: Het Effect van een Hoog Belichaamd Instructeur in een Instructievideo op het Generatieve Verwerkingsproces.

mw. C.H. Hoetmer MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Het Gebruik van Groeimindset en Competitie om Motivatie te Ondersteunen en de Cognitieve Belasting te Managen bij Schools Leren.

mw. A.F.M. Janssen-Hendriks MSc, Vierlingsbeek
Afstudeeropdracht: Leerstrategieën voor Effectief, Efficiënt en Zelfstandig Online Leren van Volwassenen.

dhr. R. de Jong MSc, Joure
Afstudeeropdracht: Toepassing van de HowULearn in het Nederlandse Hoger Onderwijs: Een Kwantitatieve Studie Gericht op de Validiteit en Toepasbaarheid.

dhr. R.K. van Karnenbeek MSc, Arnhem
Afstudeeropdracht: De Relatie Tussen Studenten en hun Onderwijsinstelling in het Hoger Afstandsonderwijs.

mw. E. Leurdijk MSc, Gouda
Afstudeeropdracht: Een Onderzoek naar het Effect van Mindset op Cognitieve Belasting, Situationele Interesse en Prestaties.

mw. M.R.C. Luijten MSc, Bunnik
Afstudeeropdracht: Het samenspel tussen begeleiding en professional agency van studenten in hybride leeromgevingen: een kwalitatieve analyse.

mw. M.E. Mantelaers-Vrijmoed MSc, Delfgauw
Afstudeeropdracht: De mediërende rol van taak-switchen, cognitieve belasting en mate van begeleiding op de samenhang tussen stress en intrinsieke motivatie bij zij-instromers in het basis- en voortgezet onderwijs.

mw. E.G. Nelissen MSc, Maastricht
Afstudeeropdracht: Studentervaring en leeropbrengst bij inzet van productie in de klas.

mw. E. de Nood-Hoevers MSc, Reeuwijk
Afstudeeropdracht: De Invloed van Peerfeedback op Gescripte Rolvervulling Tijdens Samenwerkend Leren. Een onderzoek naar de Rol van Groepskapitein bij Begrijpend Lezen.

mw. B.A. de Roode MSc, Hoogkarspel
Afstudeeropdracht: De associatie tussen leefstijl en mentaal welbevinden bij bassischoolkinderen.

mw. C.E.T. van Rooij MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Het effect van de Floreersafari op het welbevinden van basisschoolleerlingen en het verband tussen welbevinden en leerprestaties.

mw. M. Selhorst-Koekkoek MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Multidisciplinair onderwijs ontwerpen, om de hiaten tussen vakgebieden op te vullen. Casestudie naar de invloed van een onderwijsontwerp raamwerk “seamless learning” op de kwaliteit van de dialoog tussen docenten alsmede het multidisciplinair onderwijsontwerp.

mw. I. van der Spoel MSc, Barendrecht
Afstudeeropdracht: Video`s bij de Woordenschatles van Nieuwsbegrip in het Primair Onderwijs.

mw. M. Straatman MSc, Breda
Afstudeeropdracht: De Samenhang tussen Feedbackoriëntatie van Docenten in het hbo en de Gedeelde Conceptie van Feedbackcultuur.

dhr. J.D. de Visser MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: Het effect van samenwerkend leren op zelfregulatie. Een onderzoek onder 1e jaar leerlingen in het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) waarbij teams heterogeen en homogeen werden samengesteld.

mw. A.G.M. De Vocht MSc, Nijlen, België
Afstudeeropdracht: Psychologische Basisbehoeften van Pabostudenten in Blended Lerende Leraren Groepen Tijdens COVID-19.

dhr. D.W. Wielingen MSc, Almere
Afstudeeropdracht: Verschillen Tussen Ervaren en Startende Leraren in Waarneming van hun Eigen Klassenmanagement op de Basisschool.

mw. P.T. Wildeman-van der Hauw MSc, Vries
Afstudeeropdracht: Design Thinking in het Hoger Onderwijs: Een Group Concept Mapping Studie voor een Gedeeld Denkkader vanuit de Praktijk en de Theorie.

mw. R. de Wolf MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: Invloed van het Instructieformat op de Inschatting van de Mentale Inspanning, de Self-Efficacy en de Ervaren Taakcomplexiteit.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. R.A.G.M. van den Bongard MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Het Effect van Voorkennis en Interactie op Leeropbrengsten bij Leren met Educatieve Video’s Versus Tekst.

mw. M. Goedemans MSc, IJmuiden
Afstudeeropdracht: De Relatie Tussen Sociaal Kapitaal, Proximale Factoren en Innovatief Gedrag van Leerkrachten.

mw. N.G.E. Van Hese MSc, Hamme, België
Afstudeeropdracht: Het Effect van een flipped-Classroomdesign in de Wiskundeles op het Retentievermogen van Leerlingen Secundair Onderwijs.

mw. C.E. de Waard-van Leijenhorst MSc, Garderen
Afstudeeropdracht: De invloed van Persoonlijkheidskenmerken (Big-5) op Social Presence in een Online Leeromgeving.

mw. M.P. van der Wens-Gruijters MSc, 's-Hertogenbosch
Afstudeeropdracht: De Samenhang Tussen Sensorische Prikkelverwerking en Leraar-Leerling-Interactie en de Mediërende Rol van Gedragsproblematiek.

mw. J.M.S. Windt MSc, Haarlem
Afstudeeropdracht: Een experimenteel onderzoek naar het effect van growth mindset op cognitieve belasting en het gebruik van retrieval practice.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. E.C.L. de Berg MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Kennisclip of Tekst? Met Welk Medium Halen Hbo-Studenten Betere Toetsresultaten?

mw. J.A.A.M. Bongaerts-van Roij MSc, Horn
Afstudeeropdracht: Denken ≠ Doen. Onderzoek naar de Samenhang van Executieve Functies op cognitief en gedragsniveau gemeten bij kinderen van 6 tot 11 jaar met probleemgedrag door Zwakke Executieve Functies in het Regulier Basisonderwijs.

mw. M.R. Braekevelt MSc, Gentbrugge, België
Afstudeeropdracht: Verschil in Motivatie en Cognitieve Belasting bij studenten die Leren met een Kennisclip of een Tekst. Een Vergelijkende Studie over Motivatie en Cognitieve Belasting bij Leren van een Kennisclip of een Geschreven Tekst bij Academische Studenten.

mw. H. de Bruin-Kazboğan MSc, Rhoon
Afstudeeropdracht: Experimenteel onderzoek naar de effecten van simulatiegame Networkcase op de leer- en transferresultaten van tweedejaars studenten Havenlogistiek aan het Scheepvaart en Transportcollege.

mw. W.H. de Geit-Middag MSc, IJsselstein
Afstudeeropdracht: Het effect van directe feedback door middel van de Ear-Coach app op de ontwikkeling van situational awareness bij beginnende docenten.

mw. A.M.H. Kerckhoffs MSc, Ulestraten
Afstudeeropdracht: A Matter of Background: How and When Does the Virtual Background in an Instructional Video Impact Learning?

dhr. L.T.J.M. van de Laar MSc, 's-Hertogenbosch
Afstudeeropdracht: Irrelevante Details in een (Digitaal) Toetsitem. Wat nu? Een onderzoek naar de betekenis van seductive details bij digitale toetsen.

mw. D. Platte MSc, Urmond
Afstudeeropdracht: Het Effect van het Bevorderen van een Groei Mindset op Interesse, Ervaren Cognitieve Belasting en Prestatie: Doet de Interventiestrategie Ertoe?

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. G.J. Lautenbach MSc, Dordrecht
Afstudeeropdracht: Een Kennisclip is Niet Effectief Voor de Slimme Student. Leeropbrengsten bij Kennisclips Versus Teksten en het Modererende Effect van Voorkennis.

mw. A.J. Rozema-Terpstra MSc, Tiel
Afstudeeropdracht: De Relatie tussen Gespreid Leiderschap, Proximale Factoren van het Integrative Model of Behaviour Prediction en Innovatief Gedrag van Leraren in het Basisonderwijs.

mw. M.A.M. Soetens MSc, Lage Zwaluwe
Afstudeeropdracht: Richtlijnen voor het ontwerp en de uitvoering van effectief blendend onderwijs voor volwassen studenten in het mbo.

mw. S. Swinnen MSc, Kinrooi, België
Afstudeeropdracht: Efficiënter Leren van een Kennisclip? Een Vergelijkende Studie tussen Leren van een Kennisclip en een Tekst in een Online Leeromgeving.

mw. J.A. Vahl-van der Noord MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: Voorwaarden voor effectief samenwerkend leren in het speciaal basisonderwijs: Een exploratief onderzoek.

mw. T.M.T. Vergeer-van der Zwaan MSc, Bodegraven
Afstudeeropdracht: Sluit de Begeleiding aan bij de Behoefte van de Zij-Instromer? Een Onderzoek Naar de Begeleiding aan Zij-Instromers in het Primair Onderwijs.