null VELON Congres voor lerarenopleiders

OW_EAPRIL_12929_head_large.jpg
VELON Congres voor lerarenopleiders
Op 17 en 18 maart 2022 vindt in Brugge het VELON congres plaats, het congres voor lerarenopleiders. Een aantal OU-onderzoekers leveren een bijdrage aan dit congres.

Bijdragen van OU-onderzoekers

  • Kijken in de hoofden van leraren in actie: hoe doe je dat?
    Sharisse van Driel geeft samen met Frank Crasborn van Fontys Hogeschool een workshop over dit onderwerp.
  • Zelfregulatie door nudging in hybride onderwijs
    Emmy Vrieling organiseert samen met Nienke Reessink en Rosanne Hebing van Iselinge Hogeschool een kampvuursessie over de opzet van een onderzoek naar de inzet van transparante nudges en naar het bewustzijn van studenten over nut en noodzaak van zelfregulatie.
  • Leermotivatie van studenten in netwerken: ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum
    Emmy Vrieling presenteert samen met Rosanne Hebing van Iselinge Hogeschool zeven ontwerpprincipes voor het faciliteren van studenten in Teachter Learning Groups.
  • Percepties op de formatieve schoolcultuur
    Lisette Wijnia presenteert samen met Kelly Beekman van Fontys Hogeschool de resultaten van een onderzoek naar het van formatieve strategieën in het onderwijs.

Kijk voor meer informatie over het congres en het programma op de conferentiesite.