Onderwijswetenschappen_13457_head_large.jpg
Studentenwelzijn in de lerarenopleiding
 

Soort project: NRO Hoger Onderwijs 2018: 8: Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training
Looptijd: 2019-04-01 / 2022-03-31
Hoofdonderzoekers: Emmy Vrieling-Teunter (Open Universiteit), Rosanne Hebing (Iselinge), Patrick, Sins (Thomas More), Anna Hotze (iPabo), Jolanda de Putter (Marnix)

Het NRO project ‘Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training’ richt zich op het vergroten van studentbetrokkenheid. Hiertoe hebben vier pabo’s op verschillende plekken in Nederland – Doetinchem, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam – leernetwerken opgericht rond onderwerpen die relevant zijn voor (aanstaande) leraren basisonderwijs (leerkrachten). Deze netwerken bestaan uit studenten, lerarenopleiders, leerkrachten en onderzoekers. Tot op heden heeft onderzoek zich vooral gericht op de rol van leerkrachten in netwerken. In dit project staat echter de student centraal. Randvoorwaarden en succesfactoren voor de participatie van studenten in netwerken worden geïdentificeerd. Deze nieuw verworven inzichten worden vertaald naar ontwerprichtlijnen voor netwerkleren als onderwijssetting.