null Voorbereiding afstudeeronderzoek MAM

Voorbereiding afstudeeronderzoek MAM

  • Managementwetenschappen
  • MM1903
  • 7,5 EC
  • Vanaf € 576
Deze cursus heeft een vast startmoment. Kijk in het Jaarrooster wanneer de cursus van start gaat en wanneer de begeleiding is ingeroosterd.

Inhoud

Voordat je kunt starten met de empirische fase van je afstudeeronderzoek, dien je een gedegen onderzoeksplan voor te leggen aan de begeleider van de (thesis)track. Deze cursus helpt je om tot dit plan te komen, door aandacht te besteden aan het:
- formuleren van probleemstellingen
- herkennen (en in eigen onderzoek toepassen van) de aanleiding voor verder onderzoek
- aantonen en presenteren van de relevantie van onderzoek
- onderbouwen van relaties in de literatuur
- gebruik van onderzoeksmethodologie van kwantitatieve en/of kwalitatieve aard.

De begeleider van de (thesis)track en een medebeoordelaar beoordelen je onderzoeksplan. Bij goedkeuring kun je starten met de volgende fase van het afstuderen. De begeleider van de Voorbereiding afstudeeronderzoek is vaak ook de begeleider van je afstudeeronderzoek.

Leerdoelen
Na afronding van deze cursus ben je in staat om:
- een probleemstelling te formuleren op basis van een afgebakend thema en door de afstudeerbegeleider aangereikte literatuur
- een probleemstelling te verwoorden en de wetenschappelijke en maatschappelijke relevantie aan te duiden
- literatuuronderzoek te verrichten en op basis daarvan het theoretisch kader vast te stellen
- een geschikt onderzoeksplan op te stellen (met aandacht voor de methode van onderzoek, data verzameling, operationalisering van variabelen, validiteit).

Ingangseisen

Aanmelden is alleen mogelijk voor opleidingsstudenten die formeel zijn toegelaten tot de masteropleiding Management. De vier cursussen Advanced studies in management zijn afgerond en je bent ingeschreven voor de cursus MM1003 Marketing management (of hebt deze cursus afgerond).
Aanmelden voor deze cursus is alleen mogelijk in combinatie met het bijbehorende keuzevak MM1003 Marketing management.

Aanmelden

Aanmelden is alleen mogelijk voor studenten die formeel zijn toegelaten tot de masteropleiding.

Toelichting aanmelden

Deze cursus start 18 november 2024. We adviseren om uiterlijk zondag 3 november 2024 hiervoor aan te melden zodat je tijdig het eventuele cursusmateriaal ontvangt, toegang hebt tot de leeromgeving en (indien van toepassing) ingedeeld kunt worden in een studiegroep. Bij aanmelding na 3 november 2024 kunnen we dit niet garanderen. Aanmelden is mogelijk tot en met 17 november 2024.

Deze cursus start 28 april 2025. We adviseren om uiterlijk zondag 13 april 2025 hiervoor aan te melden zodat je tijdig het eventuele cursusmateriaal ontvangt, toegang hebt tot de leeromgeving en (indien van toepassing) ingedeeld kunt worden in een studiegroep. Bij aanmelding na 13 april 2025 kunnen we dit niet garanderen. Aanmelden is mogelijk tot en met 27 april 2025.


Deze cursus bereidt je voor op het afstudeeronderzoek en helpt je op basis van een vakinhoudelijke en methodologische verdieping tot een scriptieplan te komen. Deze vakinhoudelijke en methodologische verdieping wordt bereikt via het bijbehorende keuzevak. Voor een optimale voorbereiding op deze cursus is het verplicht om eerst het bijbehorende keuzevak MM1003 Marketing management te volgen.

Voorkennis

Kennis van de cursussen Advanced studies in management 1 t/m 4.

Tentamenvorm

Opdracht.

Tentamendata

Volgens afspraak.

Cursusmateriaal

Deze cursus bestaat uit een digitale leeromgeving en een verzameling artikelen en aanvullende teksten die je wegwijs maken in de voorbereiding van het afstudeeronderzoek.

Digitale leeromgeving

Als student (na inschrijving) kun je via de cursussite in de digitale leeromgeving terecht in de discussiegroepen. Hier kun je met medestudenten en begeleiders informatie uitwisselen en discussiëren over de leerstof.